domingo, 29 de noviembre de 2009

El llenguatge audiovisual


Entrevista a Guillermo Orozco.

Nascut a Guadalajara, Mèxic. Es va graduar en Ciències de la Comunicació a la Universitat Jesuïta de Guadalajara (ITESO) i va ampliar estudis pedagògics a la Universitat de Colònia. Doctor en Educació per la Universitat de Harvard. Catedràtic de Ciències de la Comunicació a la Universitat de Guadalajara.
Ha estat coordinador del grup de treball sobre estudis de la recepció de ALAIC i catedràtic UNESCO a Bogotà i Barcelona.
Autor de nombrosos treballs sobre comunicació i mitjans, ha centrat la seva línia de pensament i investigació en els estudis de la recepció i l'alfabetització audiovisual. Ha publicat, entre altres llibres: Televisió i audiències, un enfocament qualitatiu (1996), La recerca en comunicació dins i fora d'Amèrica Llatina (1997), TV, audiències i educació (2001), Recepció i mediacions, coord., (2002 ).
De l’entrevista a Guillermo Orozco vaig treure la idea de que tothom s’ha d’educar per a ser audiència. Que la lent no capta la realitat, sinó una selecció d’aspectes d’aquesta realitat, que es pot modificar a través de petites subtileses.
Per aquest motiu es important educar per als mitjans. Aquesta educació ha de ser donada principalment per la família i l’escola i en menor mesura pels mitjans de comunicació als que s’hauria d’obligar a prendre consciència de que tenen un efecte educatiu i que no poden eludir aquesta responsabilitat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario