miércoles, 30 de diciembre de 2009

Valoració recitació

Avaluació recitació
Alguns aspectes a tenir en compte per poder fer l’autoavaluació de la recitació:
Elecció del text
El text el vaig agafar d’una pàgina d’internet de contes populars catalans que un company de classe em va recomanar. Jo tenia clar que volia recitar un conte i no un poema, i després de trobar aquesta pàgina vaig escollir “el pagès i el diable” per que em va semblar un bon conte i no era massa conegut.
Expressió oral
Crec que l’expressió oral no ha estat dolenta, tot i no ser catalanoparlant, no crec que hagi tingut una mala pronunciació i el registre, el vocabulari i la velocitat han estat força correctes.
Mirada
Abans de la recitació tenia clar que havia de mirar als espectadors, i crec que això ,tot i els nervis, ho vaig aconseguir, vaig estar mirant al públic, sense centrar la mirada en masses persones concretes, només en aquelles que em donaven una mica mes de seguretat. En el vídeo es veu que miro a totes bandes i que no centro massa la mirada en cap lloc concret.
Veu
La veu em va sortir una mica entretallada a causa dels nervis, en directe pensava que era bastant mes evident que no pas després de veure la gravació, on tampoc crec que es noti massa. Un altre aspecte a comentar en aquest sentit es que vaig tenir alguns problemes a l’hora de respirar a causa dels nervis, i això també va tenir la seva repercussió en la veu.
Postura
En quant a la postura abans de la recitació havia pensat en mourem una mica per l’aula però a l’hora de la veritat em vaig quedar molt quiet a causa dels nervis i la pressió del moment, tampoc crec que la postura que vaig agafar sigui massa dolenta, però en tot cas va ser massa estàtica.
Gesticulació
La gesticulació es una de les coses que m’han sorprès mes al veure el vídeo de la recitació, una vegada vaig acabar tenia la sensació de que m’havia quedat garrativat i que no havia gesticulat massa però al veurem un cop a casa he vist que gesticulo bastant i la comunicació no verbal no es dolenta tot i que hi ha un moment en que em poso a jugar amb els papers on duia escrit el conte i aquest es un aspecte negatiu. Control dels nervis
Aquest es sens dubte l’aspecte mes negatiu de tots, no va haver-hi control dels nervis, estava molt nerviós i tenia la sensació de que era molt evident ,això em va provocar problemes de respiració que va repercutir en aspectes com la expressió oral i la veu. Una vegada vist el vídeo veig que no ho era tant evident el meu estat de nervis i de saber-ho segur que mica en mica hagués anat controlant mes la situació. Altres
Un dels aspectes que vull destacar en aquest apartat es que veien el vídeo la sensació general ha canviat radicalment, vaig acabar la recitació amb la sensació de haver-ho fet força malament i en canvi al veure la gravació no estic descontent amb el resultat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario